Friday, November 26, 2010

sabar itu indah

salam hari jumaat...
sekejap je dah hari jumaat kan..
aktiviti hari nie nak buat kuih..
tadi dah penat2 driving sekarang nak relax2 jap..
pukul 3 nanti baru mule buat kuih ye..kate nak minum petang..huhu

back to the main topic..
nak cakap pasal sabar..bile sabar ada kena mengena dengan diam tak..
yesss it is..kalau aku, bile aku marah aku akan diam..
tapi bile aku marah dengan "kamu" aku diam jugak tapi kena bgtau jugak..
yang nie kes laen ehh..hehe

bile kite kena fitnah la..bile org tuduh benda yang kite tak buat..mesti meluap-luap rase nak marah tue kan..
konsep nya sabar jugak..sebab pe..hanya kite yang faham diri kite sendiri..
org laen bole cakap macam2 ikut suke hati dia tapi kebenaran nya hanya kite dan DIA saja yg tau..
sebab tue kalau kite marah kite kena banyak sabar..bile kite marah,kite seakan
mengiyakan ape yg org 2 tuduh kite..even benda tue tak betul pun kan..
diam itu adalah lebih baek daripada kite mengeluarkan kate2 yg kite sndiri akan menyesal kemudian hari..
orang yg bercakap tue akan berhenti jugak bile dia dah penat mengata bile kite tak bagi respon kat dia..
kan dah jadi mudah..kite pun tak sakit hati..

yg penting berfikiran positif ok..sebab kebenaran pasti akan terbongkar nanti..sabar itu indah..

p/s : suke diam dan memerhatikan gelagat org laen..kerana dari situ kite akan belajar..=)

No comments:

Post a Comment