Friday, October 22, 2010

kisahnya haziq..

salam...
tetibe ada cite best nk kongsi..
tadi time aku tengah dok study+tengok cite asmara kat tonton
ada la sorang budak botak nie duk bagi salam..
tengok-tengok rupe nya anak buah aku..si haziq..
dia duk depan pintu sambil tanya kat aku"ateh,mak mane??"
aku pun jawab la.."mak tengok adik maen basikal..masuk jela dulu..pegi makan nasi"
aku pun sambung la balik study+tengok cite asmara..hebat tak???hihi
tetibe tergerak la hati aku nie nak pandang belakang..
tengok-tengok je haziq tengah duduk sambil buat muka sedih..
aku pun ape lagi terus la sergah dia.."haaa,abang nangis ea"
korang nak tau tak terus dia meraung cakap sakiiittttttttt...
budak nie kalau menjerit memang no.1..
abis 1 flat bole dengar..kalau dah dapat jerit tue macam kena pukul je bunyi nya..
aku sebagai mak teh yg amat prihatin..hihihi..pegi la tanya kat dia..
"abang kenapa nie??"pastu sambil tengah nanges nie dia pun jawab
"tangan nie sakit" sambil pegang tangan kiri dia..
aku pun terus gelakkan dia..hahaha..gile kejam kan..huhu
aku gelak pun sebab dia punya reaksi tue..mule-mule diam je..lepas je aku tanya terus meraung..mane la aku tak gelak..hehe..nie la budak-budak kan..kalau kita tak tegur takde nye tetibe dorang nak nangis..
abis tue terus la aku panggil mak aku dengan mak dia..tanya camno nak selesai kan masalah nie..
terus la panggil bibik umah sebelah nie..dia pandai mengurut..terpekik terlolong la si haziq bile kena urut..
nak bagi diam budak nie senang je..terus aku ugut tanya dia.."abang nak pegi hospital ke??nanti kat sane doc tue terus tarik tangan abang bagi lurus..lagi laa sakiiiiiiittttttttt..nak tak??"
terus la mamat nie geleng-geleng kepala..terus tutup mulut dia..hahaha
tak berani dah nak jerit..mane tak nye..naek sakit telinga dengar dia duk menjerit..
haziq haziq..laen kali hati-hati ye..yela,kita pun tak tau benda tue nak jadi kat kita kan..
mak teh mintak maap gelakkan abang tadi..sebab lawak sangat..ngeh ngeh ngeh..

p/s:adik-adik yg xsabar nak balik skola tue jangan la tolak-tolak kawan..nasib baek si haziq nie dah abs peksa akhir tahun..kalau tak kan naya je..

No comments:

Post a Comment