Sunday, December 5, 2010

kisah lalu:bah.1

nie nak cerita waktu masuk form 1..
aku sekolah biase je..name nye smk taman melati..
dekat je dengan umah aku nie..
pegi skolah ulang alik jalan kaki je..
sebab tue la aku nie sekeping je..huhu

time 1st day ke time orientasi ntah aku pun dah ingat2 lupe..
pegi check dapat kelas mane..name kelas ikut name MELATI..
paham tak??camni kalau kelas pertama 1M..pastu 1E..pastu 1L..
sampai la dah takde kelas lagi..kihkihkih..
dah scan tue name aku dekat kelas 1M..hukhuk

pegi la masuk kelas nie..kat tingkat 2 belah kanan..
kelas tue 1 je kat deret level 2 nie..sebaris dengan perpustakaan..
masuk je kelas tengok populasi lelaki dengan perempuan banyak mane kan..
sekali tengok macam balance..
lupe la aku dok barisan mane..takpe skip ehh..

pastu 1st day mesti buat pemilihan untuk perdana menteri dengan jemaah menteri laen..
tengah2 undi tue name aku pun naek jugak..
aku pun tak berharap pun..sibuk dok calon orang laen sebab aku bukan nye bagus
sangat pun kan..
dah habis kire2 undi tetibe tengok eh eh menang la pulak..
lepas tue dalam seminggu tue banyak la yg tukar skolah..
merata-rata la dorang pegi..last2 budak perempuan kat kelas aku tinggal 7org je..
ish ish ish..sedih betul..dan aku kena meneruskan keje sebagai perdana menteri..huhu..

keje aku yg tetap mesti isi borang yg cikgu kena sign tue..
lupa la name borang tue tapi dalam borang tue kena tulis subjek belajar ari tue..
kena mintak sign cikgu tue pastu kena kira jumlah murid dalam kelas..
sape yg tak datang kena tulis name dorang..

pastu ada 1 hari nie cikgu kelas aku, cikgu nik tanya la aku pasal sorang budak lelaki nie
yg rekod kedatangan dia tak bape elok la..dia suh aku panggil budak tue..
alih-alih dia tak datang lagi hari tue..

esok nye budak nie datang skolah dah..tapi dia datang dengan arwah mak dia..
time nie mak dia hidup lagi tau..
pastu mak dia pun sok sek sok sek dengan cikgu nik pastu angguk2 sume..
then mak dia pun balik..budak nie masuk kelas macam biase..

pastu mestila aku kena jalankan kewajipan aku kan..kena bagi salam laa..
cikgu dah masuk tue..
time nie aku curi2 la tengok budak tue..yela kiteorang sume kan baru kenal..
aku tak cam pun muka lagi..
sekali budak tue pun tengok aku jugak..
terus aku zuppp pandang depan..terus bagi salam..hahaha..
padan muka aku..suke sangat pandang curi orang..hihi

name budak tue kite tulis sebagai en.X ok..
tunggu bahagian seterusnye..kuikuikui

No comments:

Post a Comment